Marketparts.com toont ambities

Een jaar na de officiële lancering is Marketparts.com, mede opgezet door Nexus Automotive, er trots op aanwezig te zijn in meer dan 120 landen met meer dan 12 miljoen aanbiedingen van bijna 300 OE- en IAM-merken. Het platform claimt daarmee nu al de grootste wereldwijde digitale B2B-marktplaats in de auto-onderdelensector te zijn. “Dit is de opstap naar dé wereldwijde hub voor de aftermarket”, stelt algemeen directeur Emmanuel Donati.

“We weten dat de automotive markt gehecht is aan traditionele inkoop- en verkoopmodellen. We zijn echter van mening dat we om te kunnen groeien en evolueren open moeten staan voor nieuwe kansen, vooral nu de markt meer connected is en meer digitale oplossingen nodig heeft. Doel is om wereldwijd zoveel mogelijk aanbiedingen en kansen te bieden aan distributeurs en fabrikanten. Onze wellicht wat ambitieuze doelstelling is om tegen de zomer 2021 meer dan 20.000 gebruikers te hebben aangesloten.” 

Dankzij de toenemende grensoverschrijdende activiteiten binnen de aftermarket kan Marketparts.com het gedrag van gebruikers analyseren en zien wat klanten zoeken. Ook is er een koppeling met TecDoc om de productinformatie van de deelnemers te verrijken. Market Intelligence vormt de kern van deze strategie en Marketparts.com zal binnenkort ook datadiensten aanbieden. Dankzij algoritmen is men in staat om data-analyses aan te bieden om prijzen en producten te benchmarken, waardoor fabrikanten de mogelijkheid krijgen om hun commerciële activiteiten te verbeteren en competitiever te zijn op de markt. Het stelt fabrikanten bijvoorbeeld in staat om de verkoopprijzen voor hun product ten opzichte van die van de concurrent te analyseren, ook geografisch. “Dit helpt fabrikanten wellicht om bepaalde bewegingen in de aftermarket beter te begrijpen. Op Marketparts.com is het eveneens eenvoudig om overtollige voorraden aan te bieden. Dankzij ons bedrijfsmodel kan Marketparts.com gratis registratie bieden aan distributeurs om de kansen voor alle fabrikanten te vergroten”, aldus Emmanuel Donati.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1663 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *