In het verlengde van het onderhoudsconcept Service Racing beschikt Citroën al sinds jaar en dag over het universele werkplaatsconcept Eurorepar. Dit komt nu ook naar Nederland en start begin januari 2012 met de eerste vijf dealers, die het concept gaan ondersteunen. De domeinnaam is al geregistreerd.

De voertuigtechnische informatie die bij de toekomstige Nederlandse vestigingen gebruikt gaat worden komt van Mivar Group. Aftersales Magazine deed in nummer tien van 28 oktober jongstleden een vooruitblik op de nieuwe plannen van Citroën Nederland en op het onderhoud binnen het uur binnen Service Racing.

Eurorepar is in 2003 gestart, om dealers werkzaamheden aan andere merken dan Citroën te kunnen laten doen. Het garageconcept heeft een eigen lijn filters en slijtagedelen voor meerdere merken, vergelijkbaar met het Motrio-concept van Renault. Het aantal vestigingen in Frankrijk is inmiddels op 1.300 uitgekomen. Ook buurland Spanje en Portugal kennen het concept, net als Duitsland en Italië.

De afgelopen periode heeft bij Citroën in het teken gestaan van ‘rebranding’. Van de tachtig dealercontracten hebben inmiddels 24 dealers hun pand voorzien van de nieuwe merkuitstraling. In sommige gevallen combineerden dealers het voldoen aan deze nieuwe merkstandaarden met een complete nieuwbouw, zoals Emerpark in Hilversum als eerste deed. Volgend jaar moeten alle dealers voldoen aan de nieuwe standaarden.

Citroën is onlangs ook gestart met Car Store, een nieuwe internetsite waarop de klant een overzicht kan bekijken van de op voorraad beschikbare nieuwe auto’s.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 mei 2025
Personeelstekort remt ondernemers
30 mei 2025
IVA Business School ruim boven landelijk gemiddelde
30 mei 2025
VASS verwelkomt 900ste lid
30 mei 2025
Investeren
28 mei 2025
Volvo Buitenweg wordt toch Henk Scholten
28 mei 2025
Innovam en Altac sluiten samenwerking
Meest bekeken berichten
Recente reacties