De Duitse grossiersgroep Carat, aangesloten bij Auto Distribution International, start in januari met een eigen platform voor (universele) autobedrijven. Onder de naam Drivemotive zullen op het platform onafhankelijke partners uit de handel, de industrie en de techsector worden toegelaten om hun diensten aan het autobedrijf aan te bieden.

Carat is zelf aangesloten bij Caruso. Dit platform is nog under construction en is met name gericht op het verkrijgen en distribueren van voertuigdata.

Ecosysteem

Met Drivemotive wil enerzijds voor zijn klantennetwerk een ecosysteem creëren waarmee autobedrijven hun concurrentiepositie kunnen versterken. Anderzijds wil Carat de regie over zijn eigen klanten en klantendata behouden. Met de introductie van Drivemotive zet de grossiersgroep een stap die wellicht ook in andere landen door grossiersgroepen zal worden gezet. Nog maar een week geleden stelde Carat-directeur Thomas Vollmar dat de branchepartijen te afwachtend zijn en meer initiatieven moeten nemen om de concurrentiepositie van het vrije kanaal te helpen versterken. Die uitspraak wordt nu omgezet in (ongetwijfeld lang vooraf gepland) daden.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
26 augustus 2025
‘Bijtellingsregime bedreiging voor EV’
26 augustus 2025
Eén op de drie heeft liever Chinese dan Amerikaanse auto
26 augustus 2025
Altac rondt overname Proving en Airo af
26 augustus 2025
‘Mijn eerlijkheid heeft me een goede reputatie opgeleverd’
25 augustus 2025
Een op drie leaesauto’s Arval Nederland inmiddels volledig elektrisch
25 augustus 2025
Hogere bandenomzet Hankook, dalende winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties