De Engelse tak van Bosal, fabrikant van uitlaatsystemen, trekhaken, dakdragers en katalysatoren, is onder toezicht gesteld van Duff & Phelps. In Nederland is deze stap bijna vergelijkbaar met het aanvragen van een faillissement en dient ter bescherming van personeel en klanten. De reden die gegeven wordt is de verslechterde Engelse en Europese aftermarket.

De Britse tak van Bosal staat los van de Bosal Groep, laat divisiedirecteur aftermarket Dick Monté weten. “De bewust geplande reorganisatie heeft geen gevolgen voor de groep en is ingezet om de continuïteit van het bedrijf te waarborgen. Bosal Groep is kerngezond en in China breiden we zelfs uit. Daar gaat dit jaar de eerste fabriek open.” Volgens Monté wordt nu bekeken in welke vorm Bosal UK verder kan gaan. “Dit kan in delen zijn of als één bedrijf. Hoe de afslanking er precies gaat uitzien kan ik nu nog niet zeggen.”

Recent hebben 48 medewerkers van de Engelse Bosal-tak een juridisch proces aangespannen, om hun gelijk te halen over een sociaal plan dat acht jaar geleden, in betere economische tijden, is opgesteld. De rechter heeft hen in het gelijk gesteld, wat Bosal UK nog eens miljoenen kan kosten aan verplichtingen richting het huidige personeel en oud-medewerkers.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 mei 2025
Derks Bedrijfswagens neemt Autoschade Bert Verweijen over
12 mei 2025
Met korting naar Nationaal Automotive Congres
12 mei 2025
KwikFit-oprichter Tom Farmer overleden
12 mei 2025
Schade door wasstraat. Wie betaalt?
9 mei 2025
Lichter staal van Tata Steel
9 mei 2025
Athlon introduceert slim laden
Meest bekeken berichten
Recente reacties