VW rekt interval op van 12 naar 24 maanden

Met de entree van de Golf 8 past Volkswagen zijn onderhoudsconcept aan. De service-interval gaat van 12 naar 24 maanden. Duitsland bijt de spits af, daarna volgen in de loop van 2020 de overige Europese landen.

Volgens Achim Schaible, bij de fabrikant verantwoordelijk voor After Sales & Dealer Network, maakt “de hoge kwaliteit van onze voertuigen” het mogelijk om van eens per jaar naar eens per twee jaar te gaan voor inspectie. “Als een van de weinige volumemerken nodigen we onze klanten minder vaak uit voor de werkplaats. Ook maken we ons onderhoudsconcept duidelijker.” De koerswijziging betreft alle VW-modellen, op alle afzetmarkten. Voor de nieuwe, elektrisch aangedreven ID-range geldt een eigen onderhoudsplan. Het wordt bekendgemaakt voorafgaand aan de daadwerkelijke levering.

Prijsgarantie

Het nieuwe format vervangt de klassieke verdeling tussen groot en klein onderhoud. Door te werken met inhoudelijk uniforme servicebeurten en opgerekte intervallen ontstaat volgens de fabrikant meer prijstransparantie. Dat zou leiden tot hogere klanttevredenheid. De tweejaarlijkse servicebeurt geldt niet in andere dan Europese markten, waar bijvoorbeeld hitte en stof de rij-omstandigheden zwaarder maken. Verder houdt Volkswagen vast aan de huidige maximale kilometrages tussen twee servicebeurten in.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *