Werkplaatsconcept voor zzp’ers

Het nieuwe concept Buurtgarage is gericht op de samenwerking tussen zzp’ers in de autobranche. “Samen in één pand waar alles aanwezig is om je werk te kunnen doen als monteur én je samen investeringen kunt doen”, dat is volgens Roel Slot en Bram Veldhuis het voordeel van dit werkplaatsconcept.

Het concept lijkt op een coöperatie of maatschap. Uiteindelijk is niet iedere zzp’er is een ondernemer in hart en nieren. De technische en commerciële vaardigheden zijn vaak wel aanwezig, maar het ontbreekt vaak aan de juiste juridische of financiële kennis. En dan hebben we het nog niet eens over de enorme hoeveelheid wetten en regels waar zelfstandig ondernemers zonder personeel mee te maken krijgen. Speciaal voor al die facetten is Buurtgarage opgericht. “Veel zzp’ers hebben baat bij krachtenbundeling”, aldus Slot.

Eenlingen

“Zzp’ers blijven vaak eenlingen die meer zouden kunnen bereiken en verdienen als ze de krachten zouden bundelen. In dit samenwerkingsverband worden de sterke kanten van elke, individuele ondernemer beter benut”, zegt Veldhuis. “Dit levert winst op voor de klant en winst voor de monteur, die als eigen baas zijn werk kan doen.” Buurtgarage wil in 2016 in minimaal vijf regio’s operationeel zijn en kan tijdens de start bijvoorbeeld zorgen voor een pand.

In de aankomende editie van Aftersales magazine, die 22 januari verschijnt, kunt u alle achtergronden lezen over Buurtgarage.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1798 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.