Prima Parts heeft de website Primaprijs.nl gelanceerd waar consumenten online een prijsvergelijking kunnen maken voor reparatie en onderhoud. In overleg met het garagebedrijf kunnen via dit digitale systeem bijvoorbeeld ook afspraken met de garage worden gemaakt.
“De consument zoekt de beste prijs”, zegt Adriaan Roggeveen junior van Prima Parts uit Veenendaal. “De consument wil zeker weten dat hij de beste prijs-prestatie krijgt en de regie in eigen hand houden. Veel garagebedrijven dreigen de digitale werkplaatsklant te gaan missen.” Op deze manier hoopt Roggeveen extra omzet te generen.
“Primaprijs.nl is eigenlijk een nieuwe en slimmere voordeur van het concept Kostdat?, waar we al mee werken. Overigens zijn we niet alleen online makkelijk te vinden, maar zullen we ook via advertenties in regionale kranten bekendheid aan de website geven. Ook gaan we sociale media inzetten, zoals Twitter en Facebook.”
Niet missen
Primaprijs.nl is toegankelijk en simpel van opzet: de consument vult zijn wensen en vragen in via de website en vervolgens verschijnt een aanbieding met een gegarandeerd prijsaanbod. Daarna wordt een lijst met garagebedrijven gegeven, waar de consument zelf zijn keuze uit kan maken.
Overigens is de website ook geschikt voor smartphones en tablets. Volgens Roggeveen junior is dat niet onbelangrijk, omdat vooral jongeren een steeds belangrijke doelgroep van universele garages zijn. Die mening wordt bevestigd door het GfK-onderzoek van Bovag en RAI Vereniging. Hieruit blijkt dat jongere autobezitters makkelijk overstappen van een dealer naar een universeel (en vice versa), als aan de online wensen (perceptie) wordt voldaan.
“Garagebedrijven kunnen zich niet meer veroorloven klantgroepen te missen, vooral de jongere doelgroep moet je binnen de werkplaats zien te krijgen en houden. Dat proberen we met Primaprijs.nl te ondersteunen.”