Momenteel loopt in Duitsland een rechtszaak van Carglass tegen Volkswagen Leasing GmbH. Een ingeleverde leaseauto zou volgens VW Leasing in waarde zijn gedaald nadat Carglass bij het vervangen van de voorruit geen originele Audi-voorruit monteerde (VW Lease beheert ook de leaseportefeuille van Audi).

De leasemaatschappij claimt een restwaardeverlies van 500 euro en verhaalt dit op de berijder/fleetowner. De ruit was na steenslagschade vervangen door Carglass (pikant detail, dit is via Belron een volledige dochter van VW/Audi-importeur D’Ieteren in België). Deze kan aantonen dat de voorruit door dezelfde glasfabrikant geproduceerd als die levert aan VW is en dat deze voldoet aan de gestelde OE-specificaties. Alleen de gegraveerde Audi-ringen ontbreken.

“GVA (vereniging van Duitse onderdelenleveranciers) ondersteunt Carglass in deze zaak met raad en daad, want dit gaat volgens GVA tegen de huidige EU-regelgeving in. Daarom is ook Brussel inmiddels ingelicht”, stelde Hartmut Röhl, voorzitter van GVA op het juist afgesloten Global Aftermarket Forum dat afgelopen week in Frankfurt werd gehouden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
21 oktober 2025
‘Ik ben geboren in een bak met olie’
20 oktober 2025
‘Gebruikte EV verkoopt sneller met SOH-certificaat accu’
20 oktober 2025
Merkgebonden aftermarket wil zich profileren via Automechanika
17 oktober 2025
BASF Coatings zelfstandig verder met Carlyle
Meest bekeken berichten
Recente reacties