Met de lancering van Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 mikt de oliemaatschappij nadrukkelijk op het universeel autobedrijf. Deze op basis van aardgas gefabriceerde olie zou volgens Shell tachtig tot negentig procent van het wagenpark kunnen bedienen waarmee een brede olievoorraad niet meer nodig zou zijn.

Het nieuwe product is onderdeel van het compleet vernieuwde Shell Helix motorolie-portfolio en gebaseerd op de nieuwe Shell Pure Plus Technology. Dit is een gepatenteerde technologie waarmee op een innovatieve manier synthetische basisoliën uit aardgas (GTL) worden geproduceerd. Uit aardgas geproduceerde basisolie heeft als groot voordeel dat het schoner is en dat de werking van additieven effectiever is. In combinatie met de Active Cleansing Technology, de actieve reinigingstechnologie van Shell, zorgen de smeermiddelen in dit portfolio voor een nog betere reiniging en bescherming van de motor.

Voor oudere auto’s kan het wenselijk zijn een dikkere motorolie te gebruiken, bijvoorbeeld een Shell Helix HX7 (10W40 of 5W40). De voordelen van het werken met nog maar twee of drie motoroliën zijn dat het inkoopproces eenvoudiger wordt, er minder voorraad gehouden hoeft te worden en de kans op verwisseling (gebruiken van de verkeerde olie) vrijwel uitgesloten is. Daarnaast geeft het daardoor grotere inkoopvolume garages een inkoopvoordeel.

Meer lezen over Shell Pure Plus? In Aftersales Magazine nummer drie staat een uitgebreid achtergrondartikel.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties