Ga naar de inhoud
  • Adverteren
  • Proefnummer
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Magazines Archief
  • Aftersales Congres
  • Aftersales Truck
  • Over ons
  • Contact
  • Adverteren
  • Proefnummer
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Magazines Archief
  • Aftersales Congres
  • Aftersales Truck
  • Over ons
  • Contact
Facebook-f X-twitter Youtube Linkedin-in
  • Nieuws
  • Algemeen
  • Werkplaats
  • Retail
  • Connected Car
  • Schadeherstel
  • Leasing
  • Productnieuws
  • Jobs
  • Nieuws
  • Algemeen
  • Werkplaats
  • Retail
  • Connected Car
  • Schadeherstel
  • Leasing
  • Productnieuws
  • Jobs
Algemeen
  • Volkswagen presenteert nieuwe identiteit
  • Emil Peeters
  • augustus 23, 2019
  • IAA, logo, merkidentiteit, Volkswagen
  • Views: 110

Tijdens de komende IAA in Frankfurt (12-22 september) presenteert Volkswagen zijn nieuwe logo en een nieuwe merkidentiteit. “Het doel is om een nieuwe, allesomvattende klantbeleving te creëren, die wereldwijd en via alle kanalen modern en aansprekend is”, aldus Volkswagen.

Centraal in de nieuwe identiteit, of ID.3 zoals Volkswagen het zelf noemt, staan begrippen als ‘elektrisch’, ‘100 procent connected’ en CO2-neutraal. De nieuwe identiteit is onder Volkswagens designchef Klaus Bischoff in eigen huis ontwikkeld. “De nieuwe merkidentiteit reflecteert mobiliteit, als natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven. Volkswagen heeft daarin altijd een sleutelrol gespeeld. En dat doet het ook in dit nieuwe tijdperk waarbij ‘digital first’ het motto is”, aldus Bischoff.

Menselijk

Volkswagen wil met de nieuwe identiteit een menselijker gezicht tonen. Het wil niet langer een perfecte reclamewereld neerzetten. Mensen worden in het nieuwe beeldmateriaal dan ook belangrijker dan de auto zelf.

Na de onthulling van het nieuwe logo tijdens de IAA zullen wereldwijd bij zo’n tienduziend Volkswagen-dealers in totasal zo’n zeventigduizend logo’s moeten worden vervangen.

Tesla

Dat Volkswagen met de nieuwe identiteit vol inzet op elektrisch rijden is een ontwikkeling die al een jaar of vier geleden is ingezet. Deze week werd daarbij in de media het gerucht verspreid dat Volkswagen interesse zou hebben om aandelen Tesla te kopen en zo toegang te krijgen tot de technologie van Tesla op het gebied van batterijen, opladen en de bijbehorende software. Persbureau Reuters citeert een woordvoerder van Volkswagen, die stellig ontkent dat die belangstelling zou bestaan. “De speculatie over het kopen van aandelen Tesla in Manager Magazin is ongegrond.” 

Manager Magazin lijkt echter goed ingelicht te zijn. Zo schreef het tijdschrift dat Volkswagen-ceo Herbert Diess geregeld met Tesla-ceo Elon Musk praat vanwege Tesla’s kennis van software en batterijen. Herhaaldelijke pogingen om te komen tot een samenwerking zouden tot dusver door Tesla worden afgehouden.

VorigeVorig artikelRemco Otte: van 12 naar 24 Volt
Volgend artikelNieuwbouw Sjouke Dijkstra eindelijk openVolgende

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.
Bekijk de laatste artikelen van Emil Peeters
Deel dit artikel op​
  • Gerelateerde berichten
Scout wil makkelijk te repareren auto’s
9 januari 2025
Rivian plant joint venture met Volkswagen
26 juni 2024
Autonome technologie Mobileye voor ID. Buzz AD
26 maart 2024
VW selecteert premium laadlocaties
3 januari 2024
Duitse autobouwers: Chinezen zijn niet het probleem
1 december 2023
De Chinezen zijn klaar voor de overname
18 oktober 2023
  • Meepraten? Laat hier je reactie achter

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 december 2025
Car Service Partner groeit met vier bedrijven
5 december 2025
SWOV: Impopulaire maatregelen nodig voor vergroten verkeersveiligheid
5 december 2025
RAI Automotive Industry NL luidt de noodklok
5 december 2025
Vijftig elektrische Mini’s voor Profile
5 december 2025
Texa lanceert E-Diag Charger
4 december 2025
Omzet Autodoc stijgt met 17,0 procent
Meest bekeken berichten
.
  • Onderdelen (6.683)
  • Equipment (6.590)
  • Autoverkoop +17,5 procent in april (6.549)
  • Vrooam van LKQ naar Autodistribution (4.250)
  • AutoTrack en Gaspedaal.nl verder onder paraplu AutoScout24 (1.031)
  • Onterecht beroep op retentierecht: Rolls moet terug naar eigenaar (601)
  • Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop (527)
  • Genomineerd voor de sloop? (515)
  • AllParts lanceert leaseconcept (365)
  • Groeien in een verzadigde markt (362)
Recente reacties
  • Eric on Genomineerd voor de sloop?: “Interessanter zou ik vinden wat het percentage auto’s is per merk en model wat nu nog rijdt ten opzichte van…” nov 6, 17:23
  • Barend Luiting on Nieuw vakblad in 2026: Aftersales Techniek: “Dankjewel, Peter!” okt 6, 15:48
  • peter lepage on Nieuw vakblad in 2026: Aftersales Techniek: “Goedemorgen. Wat een goed idee! Ik denk dat er belangrijke behoefte is aan een vakkundig technisch blad. Heel veel succes…” okt 2, 10:17
  • Eric on ‘Remblokken met asbest op Ali Express’: “Handel met dit soort dictaturen moeten we geheel stoppen. Naast allerlei veiligheids- en milieurisico’s geeft het oneerlijke concurrentie en moeten…” aug 12, 10:03
  • Barend Luiting on STRENED-voorzitter Norbert van den Eijnden legt functie per direct neer: “Dankbaar voor de vele steunbetuigingen die ze naar aanleiding van de berichtgeving mochten ontvangen, heeft de familie aangegeven om in…” jun 25, 11:29

Een onafhankelijk vakblad dat gemaakt wordt door specialisten pur sang met tientallen jaren ervaring.

Aanmelden nieuwsbrief
Informatie
  • Over ons
  • Adverteren off- en online
  • Proefnummer aanvragen
  • Magazine archief
  • Algemene Voorwaarden
Tip de redactie

Heeft u interessant nieuws voor onze redactie?

 

Stuur uw bericht dan hier in:

Tip de redactie
Contact
  • Aftersales Magazine
  • Raadhuisstraat 1a
  • 4835 JA Breda
  • 076-5780630
  • post@aftersalesmagazine.nl
Facebook-f X-twitter Youtube Linkedin-in
  • Home
  • Adverteren
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Aanvragen proefnummer
  • Jobs
  • Algemene voorwaarden
  • Contact
  • Home
  • Adverteren
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Aanvragen proefnummer
  • Jobs
  • Algemene voorwaarden
  • Contact
© 2025, “Aftersales Magazine” Alle Rechten voorbehouden
Webconcept & Design by icomm