Onze keuze voor AutoCrew is hoofdzakelijk gedreven doordat Bosch erachter zit, met een focus op de techniek. Toen we de keuze maakten voor AutoCrew waren we kleiner dan we nu zijn en als Bosch Car Service moet je minstens vijf monteurs in dienst hebben, liefst met autoverkoop erbij. Aan die eisen voldeden wij niet, dus hebben we gekozen voor het AutoCrew-concept, ook omdat daar wat bescheidener kosten tegenover staan, die voor ons als klein bedrijf beter te dragen waren.
Het concept ondersteunt ons met trainingen en technische informatie, de KTS is natuurlijk een fantastische diagnosetester en in elke auto zit wel een onderdeel van Bosch. Dat is een goede ingang als autobedrijf. Ik heb ook gewoon een goed gevoel bij het merk.
Ik had voor mezelf al wel bewezen dat ik mijn bedrijf een bepaalde uitstraling kon geven in de richting van de klanten in de buurt. In het begin heb ik de uitstraling van AutoCrew op het pand ook lange tijd niet gebruikt, maar uiteindelijk hebben we eens in de spiegel gekeken en geconstateerd dat we toch bewust ergens voor gekozen hebben. Dan is het niet meer dan redelijk dat je dat ook aan de buitenwereld laat zien. Doordat alle AutoCrew-garages zich ook als zodanig presenteren, krijg je ook naamsbekendheid. Wie zijn wij dan om die borden niet op te hangen?
Daarbij kon ik als AutoCrew mijn klanten Europese pechhulp aanbieden. Dat lukt je als kleine garage anders ook niet, maar het is vooral de voortschrijdende techniek, die in de toekomst alleen maar belangrijker wordt, en een technologieconcern als Bosch die daar bovenop zit, die ons heeft doen kiezen voor Bosch.
Waar het uiteindelijk om draait, is dat je uit een concept haalt wat specifiek jouw bedrijf versterkt. Het belangrijkste voor ons was de techniek, die stond voorop. Daarnaast kan het de uitstraling zijn, door de werkkleding die je medewerkers dragen, de manier waarop je je op social media kunt presenteren, met professionele afbeeldingen. Maak daar zelf een keuze uit die van meerwaarde is voor jouw bedrijf.