Jaguar Land Rover zet toeleveranciers op scherp

Autofabrikant Jaguar Land Rover gaat zijn toeleveranciers vragen naar hun route naar CO2-reductie, hierover transparant te rapporteren en de vorderingen op dat gebied aan te tonen.

Dit houdt in dat zij hun CO2-rapportage openbaar maken en samenwerken met hun eigen toeleveringsketen om dezelfde reducties te bereiken. Jaguar Land Rover heeft deze vereiste gedeeld met zijn toeleveringsnetwerk, dat wereldwijd meer dan vijfduizend bedrijven omvat.

CO2-neutraal

Het initiatief maakt deel uit van de Reimagine-strategie die Jaguar Land Rover begin vorig jaar introduceerde en die voorziet in een volledig CO2-neutrale productieketen in 2039. Namens Jaguar Land Rover zegt Barbara Bergmeier, directeur Industrial Operations: “We kunnen deze ambitieuze doelstellingen alleen gezamenlijk waarmaken. Daarom nodigen we onze toeleveranciers uit om ons te vergezellen op deze uitdagende, maar opwindende reis.”

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 3701 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.