Door een structureel dalend werkaanbod en druk van sturende partijen, was 2011 voor veel schadeherstellers een spannend jaar. Tegen de trend in meldt ASN een stijging van het aantal doorgangen van ruim tien procent. Bovendien wil ASN expansie in het buitenland.

Volgens ASN-directeur Peter Lammerts is in Nederland groei op langere termijn beperkt. “Maar we willen verder groeien. Ruim een jaar geleden kwamen we tot de conclusie dat ons concept goed aansluit op de ontwikkelingen in de Belgisch-Luxemburgse schadeherstelmarkt. Inmiddels hebben we een hoofdkantoor in Mechelen en negentien franchisenemers, die ook nog eens goed over de België en Luxemburg zijn verdeeld. De doelstelling voor dit jaar is dit netwerk uit te breiden naar 25 deelnemers en in 2013 door te groeien naar 35 waarbij we een omzetprognose hebben van 55 tot 60 miljoen euro. We hebben in België inmiddels contracten gesloten met Hertz, verzekeringsmakelaars, Xyrus, een aantal fleetowners en de Belgische defensie. Die laatste beheert een wagenpark van 2.750 auto’s waarvoor ons netwerk nu de schadepartner is.”

Ook vanuit andere landen zijn schadeherstellers geïnteresseerd in het ASN-concept. Lees er hier alles over in Aftersales Magazine nummer 1 van dit jaar >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 januari 2025
NAPA viert honderdjarig bestaan
16 januari 2025
Vier scenario’s voor mobiliteit in 2050
16 januari 2025
Acea-president vraagt om uitstel CO2-doelstellingen
16 januari 2025
Plan-IT voegt Nationale Autowasbon toe
16 januari 2025
Fastned: 39 procent meer omzet uit laden in Q4
15 januari 2025
Auto1: Occasionprijzen -3,3 procent in 2024
Meest bekeken berichten
Recente reacties