Graag wil ik mijn laatste column voor Aftersales Magazine beginnen met Emiel Stolk en zijn team te feliciteren met de uitverkiezing tot BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar. Stolk Autoservice is een heel compleet autobedrijf, dat het in alle facetten van de aftersales heel goed doet. Ik ben ook blij dat het opnieuw een type dorpsgarage is dat net als Dorpsgarage Elshof bewust afziet van verkoop en zich helemaal richt op het ambacht. Ik vind ook dat je maar één ding heel goed kunt doen en niet twee.

Hoewel Stolk Autoservice focust op de techniek is er ook aandacht voor de opleiding en ontwikkeling van het personeel, iets wat wij ook heel belangrijk vinden. Je kunt wel de nieuwste spullen hebben; je personeel is het belangrijkste kapitaal van je bedrijf. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

Het winnen van zo’n verkiezing is ook vooral voor het team heel leuk, meer nog dan dat het extra omzet oplevert. Wij hebben er dit jaar sowieso een extra vestiging bij gekregen, waardoor we al flink zijn gegroeid. Dorpsgarage Elshof heeft een heel jong team en door die prijs zijn we als team echt gegroeid, een stuk professioneler geworden. De uitverkiezing maakt het ook makkelijker om de prijzen te verhogen. Als je de beste van Nederland bent, mag daar best een ander prijskaartje aan hangen.

Er is wel één gevaar aan het winnen van zo’n verkiezing: je hebt er alles aan gedaan om te winnen, dan win je en dan?! Ik zie het ook aan Emiel Stolk: met zijn gedrevenheid en passie voor het ambacht ging hij er helemaal voor. Wij vielen vorig jaar na de verkiezing ook in zo’n zwart gat, terwijl het dan eigenlijk moet beginnen. Je moet jezelf als bedrijf weer een nieuw doel stellen.

Wij zijn met Dorpsgarage Elshof ook nog steeds bezig om dat vorm te geven. Je moet als organisatie een doel hebben. Toen ik zei dat het ons doel was om in 2030 dertig Dorpsgarages te hebben ben ik daar wel op aangesproken. Hoe redelijk was zo’n ambitie nou helemaal? Maar het gaat niet om het getal dertig; het gaat erom dat je richting geeft aan je organisatie, van elke dag een beetje beter worden. Die dertig vestigingen geven ook toekomstperspectief aan de medewerkers. Die zien doorgroeimogelijkheden, waardoor je ze behoudt voor je organisatie.

Voor mij zit deze column erop. Ik zie in Emiel Stolk een waardige opvolger en ik wens hem veel succes, met de column en uiteraard met zijn bedrijf. Hoi!

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties