De Dorpsgarage is ontstaan vanuit de gedachte dat de klant voor het noodzakelijke onderhoud aan zijn auto eerder geneigd is te kiezen voor een garage die het onderhoud en reparaties transparant maakt, dan blindelings te vertrouwen op de expertise en eerlijkheid van een garage. De meeste bestaande werkplaatsconcepten bieden de werkplaats wel tools, maar werken vooral aan de buitenkant, met vlaggetjes en bordjes, terwijl het concept van de Dorpsgarage aan de binnenkant zit: welke mensen werken er in je bedrijf? Hoe bind je je medewerkers? Hoe ga je met medewerkers om? Dat zijn de dingen waar wij juist veel aandacht aan besteden.

We gaan daarvoor uit van de mensen die hier werken en zorgen dat zij zich ontwikkelen tot betrokken medewerkers, die hun eigen verantwoordelijkheid pakken. Hoe doe je dat dan? Onder andere door een organisatie neer te zetten met een sterke, eigen identiteit, waarin mensen zich zowel technisch als persoonlijk kunnen ontwikkelen; door voorop te lopen in digitalisering, maar ook door bijzondere en leerzame uitjes te organiseren.

Naar buiten toe bouwen we aan lokale bekendheid, herkenbaarheid, een eigen identiteit en een hoge kwaliteit van het werk dat we doen. We willen daarmee ook een aantrekkelijk bedrijf zijn om in te werken, want iedereen weet hoe moeilijk het is om goede technische medewerkers te vinden. Het is voor iedere universele garage dan ook raadzaam om zelf een concept te creëren en niet te leunen op het concept van een ander. Je kunt beter, uitgaande van de medewerkers, zelf bouwen aan een fundament, een identiteit. Zo hebben wij onze eigen menukaarten ontworpen, de kleurstelling, de branding… Maak die zoals dat bij jouw bedrijf past.

Daarmee wordt het ook makkelijker om uit te breiden naar meerdere vestigingen. Je moet groeien, je kunnen verbeteren wil je interessant blijven voor jonge werknemers en ze toekomst kunnen bieden. Het is voor je medewerkers nu eenmaal makkelijker om zich te ontwikkelen in een groeiende organisatie dan in een stilstaande organisatie. Monteurs kunnen zich dan bijvoorbeeld ontwikkelen tot aftersalesadviseur. Als je als organisatie bouwt aan iets, krijg je bij je medewerkers ook een andere flow dan wanneer iemand alleen maar zijn klussen afwerkt, want daar willen we uiteindelijk naartoe met ons concept: het van binnenuit veranderen van de universele aftersales.

Vakmensen krijgen vaak een doel gesteld, waarbij ze te weinig ruimte ervaren om hun eigen expertise te benutten. Liever geven wij onze mensen die bewegingsvrijheid, zodat je intrinsiek gemotiveerde mensen krijgt, die met hart en ziel, energie en passie aan het werk zijn, want een doel is goed, maar een bedoeling is beter. Een bedoeling voldoet immers aan een behoefte in plaats van aan een resultaat.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties