Bij Dorpsgarage Elshof draait het om transparantie. Op onze menukaart staat tot op de euro nauwkeurig wat de verschillende werkzaamheden kosten, zodat van tevoren voor iedereen duidelijk is hoe de factuur eruit gaat zien. Ook bij de inrichting van onze bedrijven willen we zo transparant mogelijk zijn. De baliemedewerkers staan achter de balie, op stahoogte, zodat de baliemedewerker en de klant op gelijke voet met elkaar kunnen overleggen. De onderzijde van de balie is open, wat bijdraagt aan de open sfeer en transparantie in onze bedrijven. Verder hebben we draaibare beeldschermen, zodat de klant precies kan meekijken welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd en uiteindelijk op de factuur staan. We voegen ook foto’s toe aan het dossier, zodat achteraf altijd duidelijk is wat er aan een auto is gedaan.

Ook in de werkplaats is de klant welkom. In de vestiging in Brummen hebben we daarvoor een veranda gecreëerd, waar de klant kan gaan zitten en de werkzaamheden aan zijn auto kan volgen, als hij dat zou willen. Er hangen mooie foto’s, en er is een informele sfeer, zodat de werkplaats huiselijk aanvoelt. Als Dorpsgarage zijn we echt een dorpsgarage. We zitten dicht bij onze klanten en zijn ook makkelijk en direct aanspreekbaar voor onze klanten. Onze medewerkers krijgen trainingen in gastheerschap, zodat we er zeker van zijn dat elke klant correct wordt ontvangen.

In Eerbeek zit onze Dorpsgarage ook echt midden in het dorp, wat wel wat druk op de inrichting van de werkplaats geeft. We zitten in een bedrijfsruimte die geen mogelijkheid biedt om uit te breiden. Met vier werkplekken voor vijf medewerkers op een oppervlak van 200 meter is het echt woekeren met de beschikbare ruimte. Daardoor hebben we in Eerbeek wel de hoogste omzet per vierkante meter. In de andere vestigingen hebben we wat meer ruimte.

Planten op de receptie, maar ook in de werkplaats, dragen verder bij aan een aangename werkomgeving, waar onze medewerkers zich prettig voelen. We werken ook met geurdispensers, die zorgen voor een aangenaam binnenklimaat, want zo werkt het nu eenmaal: als je je eigen medewerkers goed behandelt, zullen zij ook jouw klanten goed behandelen.

Wat de werkplaatsapparatuur betreft proberen we de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. We werken zoveel als mogelijk met originele diagnoseapparatuur en dankzij het softwaresysteem Claire maken we maximaal gebruik van de mogelijkheden die de digitalisatie van de werkplaats biedt. We verkopen daardoor bijvoorbeeld redelijk veel aircoservicebeurten en remservicebeurten, doordat we bij elke auto die binnenkomt nalopen of die daar al voor in aanmerking komt.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 september 2023
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Wil on Bumperkleven grootste irritatie: “Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden? Heel veel…aug 31, 13:51
  • W, (Pim) van der Veer on ‘Moet iedereen een auto hebben?’: “Misschien wordt een eigen auto voor iedere burger als een opeisbaar recht beschouwd. De praktijk is dat iedereen zijn best…aug 30, 18:33
  • Harry Zuur on ‘CO2-rapportage wordt administratieve kluif’: “Straks gaat het al net zo als met de boeren in natura 2000 gebieden, teveel CO2, bedrijf weg er mee!…aug 24, 17:24
  • De Sutter Marc on Modulaire auto verlengt levensduur: “Beste Heel mooi maar helaas wil men deze zaken niet in Belgie, onlangs antwoord bekomen van Vlaamse overheid, In Belgie,…aug 17, 15:50
  • W, (Pim) van der Veer on Bandenvervangingsmarkt blijft afnemen: “Misschien ligt dat aan de lagere snelheden van auto’s, zowel door snelheidsbeperkingen als files. Als genoemd zullen de hogere kosten…aug 14, 17:00