In Haarlem wordt momenteel hard gewerkt aan de afronding van de eerste nieuwe Kwik-Fit vestiging, waar een vernieuwd werkplaatsconcept (Premier) wordt gepresenteerd. De locatie is ingericht als full service werkplaats, terwijl aan de buitenkant nog het welbekende, ‘oude’ imago wordt gekoesterd.

Kwik-Fit kondigde een aantal jaren geleden al een transformatie aan en wil van bandenspecialist-fitter meer uitgroeien tot een volwaardige autoservice-keten. Mede met het oog op de zakelijke markt, wordt een completer servicepakket aangeboden.
Met (winter)banden heeft Kwik-Fit al een significant aandeel op de Nederlandse markt. Vanaf nu zouden langzamerhand meer en andere werkplaatsactiviteiten moeten worden aangeboden bij de keten.

Voorlopig lijkt het nog maar ten dele te lukken om reparatie en onderhoud in de meest brede zin van het woord aan te bieden, mede met hulp van de technische kennis van Bosch. Los van de zakelijke klanten, is ook de particuliere consument een professional geworden. Neem winterbanden, een setje kan al snel een paar honderd euro kosten. Dat vergt meer overleg dan een bandreparatie. Mede daarom verandert ook de receptieaanpak bij de nieuwe flagship store in Haarlem.

Investering

Kwik-Fit is sinds vorig jaar in handen van de Japanse bandendistributeur Itochu en de verwachting was dat de Harderwijkse keten weer zou terugkeren naar de oorsprong: de bandenbusiness. Maar niks van dat alles. Het is in ieder geval duidelijk dat het nieuwe pand met een indrukwekkende gevel veel belooft aan de klant.

Ook is de nieuwe vestiging uitgerust met een werkplaatsinrichting die er kwalitatief anders uitziet. Geen traditioneel opgestelde vierkolomshefbruggen met hier en daar een tweekolomshefbrug, want naast een 4 tons uitlijnhefbrug, is voornamelijk geïnvesteerd in diverse typen stempelhefbruggen. Dat bevestigt een andere aanpak van de werkplaatsactiviteiten. Stempelhefbruggen bieden in veel gevallen een grotere efficiency, maar vergen ook een grotere investering.

De bandenserviceapparatuur is afkomstig van Explora uit Ede. Bovendien zijn de banden de- en montagemachines allemaal uitgevoerd in de huiskleuren van Kwik-Fit. Het uitlijnsysteem is van Hunter, Lebon & Gimbrair uit Bunschoten heeft de olie-, lucht- en afzuiginstallatie geleverd en alle hefbruggen komen van Stokvis Equipment uit Deventer.

Breda

Kwik-Fit gaat de komende jaren tientallen filialen inrichten volgens het Premier-concept. De eerst volgende is het nieuwe filiaal van Kwik-Fit in Breda, begin januari 2013.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 februari 2025
Renault investeert in klassiekernetwerk
17 februari 2025
Nieuwe distributiestrategie Toyo Tires krijgt vorm
17 februari 2025
Ambitie hergebruik van onderdelen te verdubbelen
14 februari 2025
Claro neemt Starwash over
14 februari 2025
‘Remmenstof schadelijker dan dieselroet’
14 februari 2025
EasyPark Group neemt Parkopedia over
Meest bekeken berichten
Recente reacties