In de reportage over ons bedrijf die eerder in Aftersales Magazine stond, zei ik al dat een garageconcept weinig zou kunnen toevoegen aan Bie Olthof. We hebben natuurlijk wel onze partners. We kopen onderdelen in via PartsPoint, maar daar zijn we gewoon klant. Als klant kun je ook zelf bonusafspraken maken met je leveranciers, daar heb je geen garageconcept voor nodig.

Daarnaast zijn we aangesloten bij TECH360, onze monteurs gaan er op training, technische schema’s krijgen we via GMTO, maar op dit moment zie ik niet wat een garageconcept zou kunnen toevoegen aan het totaalplaatje. We hebben het tankstation, de lunchroom, wasboxen, bedrijfswagenverhuur, aanhangwagenverhuur, de werkplaats, een VIP-pechhulppas voor dertig euro per jaar, met inbegrip van lampjes en het bijvullen van vloeistoffen… Dat alles bij elkaar maakt Bie Olthof. We kunnen niets apart zien van het geheel. Het zou raar zijn als er ineens een andere merknaam aan de werkplaats wordt gehangen.

Wat mij opvalt aan de bedrijven die wel een garageconcept hebben, is dat zij daarmee zaken uitbesteden, marketing bijvoorbeeld. Ze willen alleen bezig zijn met de auto en de rest daaromheen moet geregeld zijn. Mijn insteek is dat ik iets minder bezig ben met de auto zelf, maar juist meer met die zaken eromheen. Daar zie ik ook de mogelijkheden om te groeien. En als ik een keer wat aan marketing nodig heb, schakel ik een marketingbureau uit de buurt in. Die mensen ken ik, ze maken het persoonlijk.

Het gaat de klant ook niet om de auto op zich. Van de techniek hebben de meeste klanten toch geen verstand. De klant wil vooral een goed gevoel hebben bij een autobedrijf. Wanneer de klant zijn auto terugkrijgt en hij is goed gerepareerd, maar niet gepoetst, is dat laatste bepalend voor het gevoel wat hij erbij heeft. Of wanneer je wel de onderhoudsbeurt hebt gedaan, maar bent vergeten het service-interval te resetten. Dat is killing.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
RAI Aftermarket: 2025 wordt goed jaar
17 januari 2025
Liqui Moly: recordomzet 1 miljard euro 2024
17 januari 2025
Baan Twente Best Dealer 2024 Mercedes-Benz
17 januari 2025
Ames opnieuw Seat Dealer van het Jaar
16 januari 2025
NAPA viert honderdjarig bestaan
16 januari 2025
Vier scenario’s voor mobiliteit in 2050
Meest bekeken berichten
Recente reacties